אסף גרובר: עד ארעי

03.07.2021 - 28.08.2021

פתיחה: שבת, 3 ביולי, 18:00-13:00

שיח אמן עם אסף גרובר יתקיים בשעה 17:00 (עברית)

המרכז לאמנות עכשווית תל אביב שמח להודיע על פתיחתה של ”עד ארעי“ תערוכת היחיד של אסף גרובר (*1980, ירושלים; חי ועובד בברלין). סרטיו ופסליו של גרובר עוסקים במערכת היחסים הדיאלקטית בין אידיאולוגיות של יחידים לבין הביוגרפיות האישיות שלהם. באמצעות הפרקטיקה שלו, הוא חוקר את האופן שבו מערכות יחסים אלו מעצבות את מרחבי חיינו הפרטיים והציבוריים. יצירותיו של גרובר מלאות בהומור שחור, אך גם מלאות חיבה, הן כלפי תולדות האמנות והן כלפי גיבוריו, כשהן בוחנות את הדרך שבה מגמות פוליטיות של מוסדות משפיעות על חייהם של פרטים וכיצד ביוגרפיות חושפות ומטשטשות בו זמנית אידיאולוגיות מושרשות.  

תערוכת היחיד שלו במרכז לאמנות עכשווית תל אביב מורכבת מהקרנת הבכורה של וידאו בן שני חלקים, בו ׳הדמות הראשית׳ היא אוסף האוונגרד הפרטי של אג׳ידיו מרצונָה, אשר מכיל קרוב ל־1.5 מיליון פריטים, לרבות כמה מיצירות המופת הקנוניות ביותר של המאה ה־20 מעשה ידיהם של אמנים כגון מאן ריי, מרסל דושאן ואל ליסיצקי – שעבודתו מהווה מקור ההשראה עיקרי בפרקטיקה של גרובר. 

עבודת הווידאו עד ארעי הבנויה משני חלקים – עד מקופח ועד גס רוח –  בוחנת את המאפיינים המשותפים לאוספי אמנות וארכיונים ואת ההבדלים ההכרחיים ביניהם, והן את החומרים השונים והתשתיות התרבותיות המאפשרים את קיומם. בחינה זו מתגלמת בסיפור מעברם של החפצים מביתו הפרטי של האספן בברלין למעונם הציבורי החדש, ה־Japanisches Palais, החלק הרוקוקואי של מבני ה־Staatliche Kunstsammlungen Dresden, מבעד לעיניהן של שלוש דמויות עיקריות: כריסטינה, מנהלת האוסף; מאוריציו, מוביל יצירות האמנות המגיע למקום כדי לאסוף אותן; ופרֵזֵנס, כלבו של האספן. בזמן שנקודות המבט של כריסטינה ומאוריציו מייצגות את התסבוכות, השאיפות, ההתרגשויות והתסכולים האנושיים שמוליד המגע האינטימי עם חפצים יקרי ערך, נקודת המבט של הכלב פרזנס, מספרת את הסיפור ׳כמו שהוא׳ ומתארת מציאות שבה ערכים ומוסר משתנים ולא ניתן עוד להקדיש את תשומת הלב אך ורק לעבודת אמנות פתיינית. 

”אסף גרובר: עד ארעי“ תערוכה באוצרותם של שטפן אואֶ, מרצ'לו רזנדה ופטר פרמוילן. הופקה בשיתוף Haus der Kulturen der Welt (HKW) בברלין במסגרת הפרויקט ”The Whole Life: An Archive Project“,ןStaatliche Kunstsammlungen Dresden (גרמניה), Krieg בהאסלט (בלגיה), Botín Foundation בסאנטאנדר (ספרד), המרכז לאמנות עכשווית תל אביב וקרן אאוטסט לאמנות עכשווית (ישראל); סיוע נוסף ניתן על ידי איריס ריבקינד וערן בן צור; תודה מיוחדת לארטפורט, תל אביב. 

הקרנות בימים שני עד חמישי

14:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בעברית
15:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בעברית
16:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות באנגלית
17:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בעברית
18:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בערבית

הקרנות בימים שישי ושבת

10:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בערבית
11:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בעברית
12:00– דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות בעברית
13:00 – דיאלוגים בגרמנית ובאיטלקית עם כיתוביות באנגלית

 

דימוי: אסף גרובר, עד ארעי, 2021. וידאו HDן, 2.39:1, סטילס מתוך הוידאו