Commissioning Socially Based Art in New York City

דיון בהשתתפותדברה פישר (A Blade of Grass)תום פינקלפרל (מוזיאון קווינס) ומנון סלואם (No Longer Empty).

פישר, פינקלפרל וסלואם עומדים בראש הגופים שמובילים את  סצינת האמנות החברתית בניו יורק. הצטרפו אלינו לדיון חד פעמי שישרטט את הגבולות בין אמנות, חברה, ופוליטיקת ההפקה של אמנות חוצות.

בפאנל ידונו בקווי המתאר של עולם האמנות החברתית בקהילות שונות ברחבי ניו יורק ואת האתגרים שבהזמנה ובהפקה של עבודות שאפתניות שעומדות במרווח שבין אמנות לפעילות קהילתית. הם יענו על שאלות כגון כיצד אמנות יכולה לעורר עיר ללא הפסקה? איך ומדוע ארגוני אמנות בניו יורק מזמינים אמנות חברתית?

דברה פישר – מייסדת ומנהלת ארגון ללא מטרות רווח בשם A Blade of Grass הממוקם בניו יורק ומטרתו לתמוך בהפקת עבודות אמנות חברתיות. כאמנית, מנהלת ויזמית עבדה פישר כמנהלת ואוצרת של אוסף שלי ודונלד רובין, ניהלה את פארק הפסלים סוקרטס ולימדה תולדות האמנות, הערכת עבודות ושיעורי סטודיו באוניברסיטת ניו יורק, באוניברסיטת סנט ג'ון ובקולג' הקהילתי נסאו. פישר היא מייסדת עמיתה של סינדיקט החווה האורבנית (יוזמה חברתית בשלב ראשוני), זהו שיתוף פעולה של מפתחים מתחומים שונים שיוצרים "חוות" במגרשים ריקים בניו יורק בשיתוף פעולה עם יזמים תוך שימוש בקונטיינרים ניידים להפצת עקרונות עיצוביים. פישר מעלה שאלות באשר למושג "טבע" בתוך סביבות בנויות ומתמקדות בעיקר בפרויקטים חברתיים. בפרויקט העכשווי האחרון שלה שנקרא Bed Stuy Meadow, יותר ממאה מתנדבים זרעו זרעים של פרחי בר בכל חלקת אדמה פנויה בשכונת בד סטאי בברוקלין.

תום פינקלפרל – מנהל בפועל של מוזיאון קווינס לאמנות העובד בימים אלה על הרחבת המוזיאון אשר יכפיל את גודלו. מוזיאון קווינס נמצא במיקום הכי רב תרבותי ביחס למקומות אחרים בארה"ב והוא שם לעצמו כמטרה לגשר בין התרבויות השונות הקיימות באזור.

פינקלפרל עבד 12 שנים במרכז P.S 1 לאמנות עכשווית שם ארגן בשנות ה-80 חמש עשרה תערוכות ובשנת 1999 חזר בכדי לשמש כסגן מנהל וכמנהל האיחוד עם המוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA). בין הקדנציות שלו ב-P.S 1 עבד כמנהל התוכניות האמנותיות של Percent for Art Program, בניו יורק (1990 – 1996), שם ארגן למעלה מ-130 פרויקטים. כמו-כן ניהל את בית הספר לציור ופיסול Skowhegan – תכנית שהות לאמנים במדינת מיין. פינקלפרל פרסם מספר ספרים שעניינם אמנות ציבורית ופרקטיקה חברתית.

מנון סלואם – אוצרת ומייסדת עמיתה של ארגון No Longer Empty מאז הקמתו בשנת 2009. במסגרת הארגון אצרה כ-13תערוכות שונות. ארגון זה לוקח חללים ריקים והופך אותם לתערוכות אמנות הכוללות אירועים נלווים ותוכניות חינוכיות. התערוכות מקימות לתחייה את ההיסטוריה של החללים, כגון חנות טאוור רקורדס המיתולוגית, מגורי קצינים באי קרוב למנהטן, בית אנדרו פרידמן בברונקס ובתערוכה הנוכחית ?How Much Do I Owe You במבנה הבנק של מנהטן בלונג איילנד, קווינס. סלואם שמשה גם כאוצרת של מוזיאון צ'לסי לאמנות (2003 – 2008) שם עבדה בין היתר עם האמנים לאון גולוב, מונה חטום, חוזה פרלה, פדריקו אוריב, מימו רוטלה, מיכאל בווילקוואה, שו לי שאנג ועוד. סלואם אצרה מגוון תערוכות קבוצתיות ביניהן Dangerous Beauty; Such Stuff as Dreams are Made On ו- The Incomplete. בין השנים 1995 – 2003 ארגנה סלואם במוזיאון הגוגנהיים את Africa: The Art of a Continent; China 5000 Years ואת The Art of the Motorcycle. סלואם קיבלה את מילגת הלנה רובינשטיין לאוצרות מטעם התכנית של מוזיאון הוויטני. היא סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת ססקס, אנגליה והמשיכה בלימודי הפוסט דוקטורט באוניברסיטת קולומביה, ניו יורק.