נקודת מפגש: מה אנחנו רוצים מתערוכות?

14.10.2013

יום שני, 14.10.2013, בשעה 19:00
כניסה: 10 ₪ / חינם לידידי המרכז
מספר המקומות מוגבל, יש לשמור מקום מבעוד מועד באמצעות המייל: info@cca.org.il
הפאנל יערך באנגלית

ארטיס והמרכז לאמנות עכשווית מזמינים אתכם למפגש שיעסוק בפורמטים ניסיוניים של אוצרות באמצעות מקרי מבחן של שלושה אוצרים: ג'ושואה דקטר, סופי גולטס וצ'לסי היינס.

ג'ושואה דקטר ידון בתפקידו כאוצר במסגרת inSite_05 Interventions – פלטפורמת תערוכות שבחנה מודלים ופרקטיקות של אוצרות מעורבת בנושאים ספציפיים ובהקשרים חברתיים באזור הטעון של הערים סן דייגו וטיחואנה שבגבול ארה"ב ומקסיקו. כמו כן, ידבר דקטר על ספרו Art is a Problem (אמנות היא בעיה) העומד לצאת בקרוב.
סופי גולטס תציג שני פרויקטים אוצרותיים: Art and Publicity: 40 Years of Neuer Berliner Kunstverein (אמנות ופרסום: 40 שנה לנוייה ברלינר קונסווריין, 2009) ו- The Future Archive (הארכיון העתידי, 2012). שני פרויקטים העוסקים בתרגום היסטוריה לתערוכה באמצעות שימוש בחומרי ארכיון ולהפך.
צ'לסי היינס תדון בשני פרויקטים של אמנים המשלבים בין הסטודיו והפרקטיקה הציבורית:
:The Lovasik Estate Sale, פרויקט משותף עם ג'ון רובין שהוזמן לביאנלה התשיעית בשנגחאי (אוקטובר 2012), ו- Theaster Gates: A Way of Working, שנעשה בשיתוף עם קארין קוני עבור מרכז ורה ליסט לאמנות ופוליטיקה בניו סקול, ניו יורק (ספטמבר 2013).

על המשתתפים:
ג'ושואה דקטר הוא אוצר, היסטוריון אמנות ותיאורטיקן שחי ועובד בניו יורק. בין השאר כתב דקטר עבור המגזינים: Artforum, Afterall, Texte zur Kunst, Flash Art, The Exhibitionist. כמו-כן שימש כעורך ומוציא לאור של מגזין Acme בשנות התשעים. ספרו Art is a Problem, שיראה אור באוקטובר הקרוב, יכלול מבחר מאמרים, ראיונות ופרויקטים אוצרותיים מהשנים 1986-2012, ויבחן אמנות עכשווית וזיקותיה להקשרים אידיאולוגיים, ציבוריים, מוסדיים, אוצרותיים וחברתיים. בשנת 2014 במסגרת סדרת הפרסומים של Afterall על תערוכות היסטוריות יכתוב דקסטר על היבטים חברתיים, עירוניים ופוליטיים של התערוכה Culture in Action (1993). דקטר ארגן תערוכות ב- P.S. 1, ניו יורק; במרכז ללימודי אוצרות בארד קולג'; באפקס ארט; במוזיאון לאמנות עכשווית, שיקאגו; בקונסטהלה בווינה; במוזיאון סנטה מוניקה לאמנות ועוד. כמו-כן הוא מלמד במוסדות אקדמאיים מובילים.

סופי גולטס עובדת כאוצרת בכירה בנוייה ברלינר קונסטווריין (n.b.k) מאז שנת 2008, שם היא אחראית על עבודות מוזמנות מבוססות זמן במדיות שונות של אמנים צעירים בעיקר. בין היתר, אצרה תערוכות של האמנים קרולין מונייר, מינג וונג, אזין פייזבאדי, לאורה הורלי, ג'ולייטה ארנדה, אניה קירשנר ודייויד פאנוס. קודם לכן עבדה כאוצרת עצמאית בתערוכות בינלאומיות מרכזיות: דוקומנטה 11 ודוקומנטה 12בקאסל (2002 ו- 2007); הביאנלה השלישית בברלין (2004); Projekt Migration בקלן (2004-2006). בנוסף לכך עבדה על פרויקטים אישים רחבי יריעה כגון: Global (Post-) Conceptualism ([פוסט]-מושגיות עולמית החל מ-2010); Archival Practices(פרקטיקות ארכיוניות, 2007-2012) ו – Art and Sustainability (אמנות וקיימות, 2001-2008). העבודה על נושאים ממוקדים אך רחבי יריעה כגון אלה נותנת לגולטס השראה ומחדדת את ההבנה והידע שלה בנוגע לאופנים השונים בהם שיח האמנות יכול לחדד סוגיות של ההווה.
גולטס מרצה בבית הספר הגבוה לאמנות, ברלין-ויסנזי וכותבת באופן קבוע למגזיני האמנות Texte zur Kunst-ו springerin. לאחרונה מונתה כאוצרת העיר המבורג.

צ'לסי היינס אוצרת, כותבת ועורכת החיה בניו יורק. בימים אלו היא עובדת עם מרכז ורה ליסט לאמנות ופוליטיקה בניו סקול בניו יורק על פעילויות לציון 20 שנות פעילות: אוצרת-שותפה של הפרויקט Theaster Gates: A Way of Working – פורום של הרצאות ותערוכות. כמו כן היא עורכת בכירה במגזין The Exhibitionist וכותבת באופן קבוע למגזינים כגון Mousse ו- BOMB, ולמהדורה המקוונת של Artforum. בין השנים 2009-2012 ניהלה את התוכניות החינוכיות והציבוריות של ארגון ICI – אוצרים עצמאיים בינלאומיים, וארגנה פרויקטים עבו מוסדות כמו מוזיאון ברוקלין, אוניברסיטת NYU, הביאנלה בשנגחאי ועוד. כותבת כיום את הדוקטורט שלה בתולדות האמנות באוניבריסטת CUNY.

הפאנל הוא חלק מסדרת מפגשים שמאורגנים על-ידי המרכז לאמנות עכשווית וארטיס, ארגון עמצאי ללא מטרות רווח שמטרתו לקדם חשיפה והבנה של אמנות ישראלית בעולם. הפאנליסטים לוקחים חלק בסיור האוצרים ה11 של ארטיס בישראל.