צ'אנג ראן – יומנו של מטורף: טרילוגיה
צ'אנג ראן – יומנו של מטורף: טרילוגיה
שיחת אמן: 18 בינואר בשעה 19:00
המרכז לאמנות עכשווית בתל אביב גאה להציג את תערוכת היחיד הראשונה של האמן הסיני צ'אנג רן בארץ – יומנו של מטורף: טרילוגיה. בעקבות שהותו של האמן בתכנית הרזידנסי של קרן אאוטסט לאמנות עכשווית בישראל (ב–2016), יצר האמן את החלק השלישי בטרילוגיה, וזו תהייה גם הפעם הראשונה שהטרילוגיה תוצג בשלמותה. תערוכה זו גם מספקת הזדמנות ייחודית להכיר את עבודתו של צ'אנג ולהתוודע לנושאים בהם הוא עוסק.
בתערוכה זו מוצגים מבחר של קטעי וידיאו מתוך "יומנו של מטורף: ניו–יורק" (שהוצגה ב– New Museum, ניו–יורק, 2016) ל"יומנו של מטורף: צ'או צ'או והנץ" (שהוצגה ב–Oil Street Art Space, הונג קונג, 2017) וכן את הפרק האחרון של הטרילוגיה – עבודת וידיאו ב-3 ערוצים בשם "יומנו של מטורף: ירושלים", בנוסף יבנה האמן, במיוחד לחלל הגלריה של המרכז, מיצב המורכב מכ -500 תצלומים שצילם צ'אנג רן במהלך שהותו בישראל.
הפרק החדש, שצולם בירושלים, דובר סינית ועברית, ומספר סיפור שהנושא המרכזי שלו הוא "העצמי". כותרת העבודה היא התייחסות ישירה לסיפור קצר בשם "יומנו של מטורף" שנכתב בשנת 1918 בידי אחד הסופרים המודרניסטיים המייסדים של סין לו שון (1881-1936)ץ הסיפור מסופר בגוף ראשון ומאורגן כרשומות יומן. הוא מספר את סיפורו של אדם הלוקה בנפשו שמאמין כי כל הסובבים אותו הפכו קניבלים ומתכננים לטרוף אותו. באופן דומה, בעבודתו של צ'אנג, הנרטיב הוא בגוף ראשון ומלווה בתחושות עמוקות של אובדן, ניכור וטירוף המתנהלים לכל אורכו.
מאז עבודת האפוס של צ'אנג רן בשם In Course of the Miraculous ("בעקבות המופלא", 2016), עבודת וידיאו באורך של 9 שעות, הוא החל להתמקד במיוחד בנושאים כמו ה׳אחרוּת׳, היחסים בין זמן וסביבה עירונית, ומשמעות השפה. בהשראת מגוון רחב של מקורות כגון האינטרנט ועולם הפרסום, מהתרחשויות פוליטיות ואירועים מיתיים קודרים, צ'אנג מפתח שפה פואטית שמעלה הן את העולם הפנימי האקזיסטנציאליסטי ואת עולמו של "האחר" החיצוני.
צ'אנג רן (יליד 1981, מונגוליה הפנימית, סין / חי ועובד בהאנגג'וֹאוּ, סין) הוא אחד האמנים הסינים המבטיחים ביותר כיום. עבודותיו של צ'אנג הוצגו בתערוכות יחיד בין היתר ב– MAC, בלפסט; בניו מיוזיאום, ניו יורק; בקרן K11 לאמנות, הונג קונג ב– YUAN Space, בייג'ין; בארמדה, מילאנו; ב– Video Bureau, בגואנגג'ואוּ, סין; ב– UCC, בייג'ין ובגלריה אורס מיילה, לוצרן, שוויץ ובייג’ין. עבודותיו נכללו בתערוכות קבוצתיות רבות ביניהן: "בעקבות המופלא", Kino der Kunst, מינכן; "העולם לפני העין", ב ICA, סינגפור; הביאנלה ה -14 באיסטנבול; “Inside China: L’Intérieur du Géant,”, בפאלה דה טוקיו, פריז; "דגם הבית" במוזיאון לאמנות הרוקבנד, שנחאי; "וידיאו ארט בסין" במוזיאון הלאומי ריינה סופיה, מדריד ובפסטיבל הווידיאו במוזיאון לאמנות מודרנית, זלצבורג, אוסטריה.
צ'אנג רן – יומנו של מטורף: טרילוגיה
אוצרוּת משותפת של שיאו הווי גואו וסיליה קה טונג באדיבות בלו מאונטיין לאמנות עכשווית; קרן אאוטסט לאמנות עכשווית; גלריה אורס מיילה, בייג'ין–לוצרן ו-Niio.Art.
צילום: אייל אגיבייב